• Vanaf €100,- gratis bezorgd
  • Vakkundige service, engineering en eigen werkplaats
  • Vandaag besteld vandaag verzonden
0
Winkelwagen (0)

Geen producten

Assortiment
Home Garantie en retourneren

Garantie en retourneren

Retourneren 

Het team van Hydrauliek24.nl doet er alles aan om u van het geschikte artikel te voorzien, echter kan het natuurlijk voorkomen dat het/(de) door u gekochte artikel(en) niet aan uw verwachtingen voldoet. In dat geval heeft u altijd de mogelijkheid om het product zonder opgaaf van reden te retourneren en daarmee uw koop te herroepen. 

Hiervoor gelden de volgende voorwaarden:

  • De consument mag de aankoop binnen 14 dagen na ontvangst van het product retourneren.
  • De webshop dient binnen 14 dagen na het moment van retourmelding de aankoopsom inclusief de heen-verzendkosten ( van de webshop naar de klant) te crediteren.
  • De retourverzendkosten (van de consument naar de webshop) komen voor rekening van de klant.
  • De goederen dienen ongebruikt en onbeschadigd te zijn en indien mogelijk in originele verpakking.                  

Uw retour kunt u aanmelden middels het digitale formulier onderaan deze pagina. 

Uitzonderingen
Sommige producten kunnen door de aard van het product niet worden geretourneerd binnen de zichttermijn. Producten die in deze categorie vallen zijn verbruiksproducten (olie en vloeistoffen) en op maat gemaakte producten (slangen en powerpacks). Producten die zijn gebruikt of getest of niet zijn voorzien van de originele verpakking worden eveneens niet geaccepteerd als retour binnen de zichttermijn.
 

Garantie
Op alle door ons geleverde producten geven wij standaard 12 maanden garantie. De producten die wij verkopen hebben in de meeste gevallen een langere fabrieksgarantie van 24 maanden. Gaat uw product binnen de garantietermijn kapot dan kunt u bij ons de garantie claimen. Wij zullen dan de volledige garantieafhandeling voor u uit handen nemen.

Wanneer er sprake is van een garantieaanvraag lossen we het volgens onderstaande procedure op:
  1. We proberen met vervangende onderdelen het probleem te verhelpen.
  2. Als punt 1 geen oplossing geeft gaat onze servicemonteur het product repareren in onze werkplaats in Enschede. 
  3. Mocht repareren geen optie zijn dan behoort vervangen tot de laatste mogelijkheid om het probleem op te lossen.

Retourprocedure binnen de garantieperiode
Om uw garantieverzoek zo snel en efficiënt mogelijk te kunnen verwerken vragen we u vriendelijk om onderstaande procedure te volgen.
  1. Om een garantie verzoek in te dienen, dient u in het formulier onder aan de pagina uw gegevens, ordernummer en klachtomschrijving in te vullen.
  2. Nadat uw garantieverzoek is ontvangen ontvangt u van ons instructies over hoe we uw klacht gaan oplossen.
  3. Indien het artikel gerepareerd of vervangen moet worden, dient het product op kosten van de koper naar hydrauliek24 te opgestuurd worden.  


Slijtage
Veel van de door ons geleverde producten zijn aan slijtage onderhevig. Slijtage is relevant voor de garantie op een product. Sommige producten moeten frequent worden onderhouden om ze bruikbaar of gangbaar te houden. Denk bijvoorbeeld aan een verbrandingsmotor die periodiek onderhoud nodig heeft. Houd dus ook rekening met slijtage. Als het normaal is dat bepaalde aspecten van een product slijten, dan kunt u hiervoor geen garantie inroepen, tenzij de slijtage te snel optreedt. De garantiebepalingen zijn gebaseerd op normaal gebruik.

Gebruikt u een product niet op de voorgeschreven manier en zorgt dit ervoor dat het product kapot gaat, dan heeft u geen recht op garantie.